niedziela, 24 sierpnia 2014

3. Wiedźmin - Ostatnie życzenie- Andrzej Sapkowski


Tytuł: Wiedźmin - Ostatnie życzenie

Autor: Andrzej Sapkowski
Wydawnictwo: SuperNowa
Liczba stron: 286




"Później mówiono, że człowiek ten nadszedł od północy od bramy Powroźniczej."










    Przyznam się, że "Wiedźmin" musiał długo poczekać żebym go przeczytała, ale kiedy nastał ten dzień gdy powieść Sapkowskiego znalazła się w moim domu, zabrałam się do czytania.      

 Na samym początku książki poznajemy kilka  przygód Geralta, które nawiązują do potwornych stworzeń. W pierwszym tomie poznajemy również późniejszych bohaterów. Akcja toczyła się  szybko, dlatego nie mogłam się nudzić. Fabuła była również ciekawa, nawiązywała do mitów, dzięki czemu nie mogłam się oderwać od książki. W drugiej części "ostatniego życzenia" pojawiają się ciekawe retrospekcje o tym jak zaczęła się cała przygoda wiedźmina. Historia wiedźmina Geralta z Rivii zaczyna się, kiedy to łowił ryby, a w jego sieć zaplątał się dzban w którym znajdował się dżin. Oczywiście jak to klasyczny dżin, spełniał on trzy życzenia, jednak nie było to takie duszek jak w bajkach, bo dżin zaczął dusić przyjaciela Geralta. Udało się go odpędzić egzorcyzmem (tak wydaje się Geraltowi). Jaskier po spotkaniu z dżinem jest w masakrycznej sytuacji i może uratować go tylko czarodziej. Dopiero czarodziejka Yennefer pomaga, choć jak się okazuje nie jest to pomoc bezinteresowna


      Niesamowite historie, zabawne dialogi i przerażające postacie, to coś czego brakuje mi w niejednej książce. Bardzo podobało mi się wykreowanie samego Wiedźmina - główny bohater jest bardzo ciekawą i intrygującą osobą. Podobała mi się jego nieprzewidywalność i to że na samym początku nie było wiadome czy Geralt to ten dobry czy zły bohater.


     „Wiedźmin. Ostatnie życzenie” to moje pierwsze spotkanie z Andrzejem Sapkowskim i drugie  z czytaniem polskich autorów. Nie będzie to jedna z moich ulubionych książek, bo pomimo szybkiej akcji i ciekawych momentów czytało mi się ją ciężko. Ale jestem pozytywnego zdania i myślę, że spodoba się każdej osobie, która lubi fantastykę. Polecam każdemu zapoznać się z Sapkowskim, czas stracony w niezwykły sposób.

Ocena:
6/10

1 komentarz:

  1. Do jakich mitów nawiązuje? Greckich, rzymskich, egipskich, a może nordyckich?
    Jeżeli chociaż jeden rodzaj mitologii się tam znajdzie, to jak najszybciej muszę dostać tę powieść w swoje rączki! ;D

    http://marzenia-ksiazki-filmy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń