środa, 11 listopada 2015

58. Chłopcy 3. Zguba. - Jakub Ćwiek

Tytuł: Chłopcy 3. Zguba
Autor: Jakub Ćwiek
WydawnictwoSine Qua Non
Liczba stron: 352












Wczoraj przyszedł do mnie trzeci tom Chłopców - Jakuba Ćwieka. Dokładniej przyniósł go listonosz, ale to szczegół. Książkę pochłonęłam tak samo, jak poprzedniczki, jeszcze w ten sam dzień, w którym znalazła się w moim domu. Książka "Chłopcy 3. Zguba." Różni się od swoich poprzedniczek. Nie ma już tyle humorystycznych wątków, więcej jest tych nostalgicznych i ponurych. Nie ma już Chłopców, a jedyną rzeczą która została nie zmieniona jest kot - Pan Proper i wulgaryzmy, oraz brutalne momenty, te jednak są ograniczone do minimum. Nie chcę Wam psuć historii, więc jakoś spróbuję przedstawić o czym jest książka. Mam nadzieję, że mi to wyjdzie. Fabuła zaczyna się podczas wakacji Mamy w Hiszpanii. Kiedy zbliża się pora powrotu do domu, wszystko zaczyna się sypać. Cały świat Dzwoneczka wali się jak domino. Bohaterka podczas powrotu do domu (jeszcze w Hiszpanii) ulega wypadkowi i dopiero po sześciu miesiącach budzi się w polskim szpitalu. Jak się okazuje, o wszystkie wygody pacjentki zadbał Pan Luby. Dzwoneczek, zaraz po przebudzeniu pyta o swoich chłopców, ale wszyscy jej wmawiają, że żadni chłopcy nie istnieją. Seria kolejnych wydarzeń doprowadza do pojawienia się głównego sprawcy wszystkich niefortunnych zdarzeń jakie spotkały Dzwoneczka i jej Chłopców. Sprowadza się do właściciela Cienia, czyli samego Piotrusia Pana. Na szczęście Dzwoneczek w porę się opamiętuje i zaczyna walczyć z Lubym, oraz szkodami jakie wyrządził. W trzeciej części nie mamy już do czynienia z luźno powiązanymi ze sobą opowiadaniami, tu spotykamy się z powieścią podzieloną na rozdziały. Jak już wyżej wspomniałam wulgaryzmy i brutalność zostały zachowane, ale tylko w sytuacjach kryzysowych, w których każdy by przeklinał. Jak już wspominałam nie raz i nie dwa uwielbiam Pana Ćwieka, a ta część Chłopców nie dość, że mnie zachwyciła i zaskoczyła, to też pozostawiła po sobie pragnienie, a przez to chcę jeszcze więcej przygód Dzwoneczka i jej Chłopców. Myślę, że książka tak jak i mnie wciągnęła, wciągnie niejednego czytelnika. Według mnie trzecia część Chłopców, jak na razie jest najlepsza i zachęcam Was do zapoznania się z nią, a jak nie mieliście okazji, to do zapoznania z całym cyklem.

Ocena: 10/10

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam Piotrusia Pana, to mój ulubiony bohater z bajek z dzieciństwa, dlatego strasznie chcę przeczytać tę serię!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiam Ćwieka. Choć dla mnie najlepszą jego książką jest "Ciemność Płonie" i jeśli nie czytałaś - musisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dopisuje do listy, książek do przeczytania.. ;)

      Usuń