środa, 15 lipca 2015

33. Srebrzyste wizje - Anne Bishop

Tytuł: Srebrzyste wizje
Tytuł oryginalny: Vision in Silver
Autor: Anne Bishop
Wydawnictwo: Initium
Liczba stron: 512










Z twórczością Pani Bishop zapoznałam się już wcześniej w innej serii - "Czarne kamienie " i pokochałam ją całym sercem. Więc gdy tylko miałam możliwość przeczytania kolejnej jej książki bez wahania po nią sięgnęłam. Wprawdzie jest to tom trzeci, a nie czytałam poprzednich części, dlatego nie mogę porównać czy coś zmieniło się w stylu, tempie akcji itp. Zaczęłam czytać i nie mogłam się oderwać. Mimo, że nie czytałam wcześniejszych części wszystko było dla mnie zrozumiałe. Poza tym na początku znajduję "krótką historię świata" i to, co w niej było zupełnie mi wystarczyło. Czytając książkę miałam odczucie, że wszystko jest dopracowane, idealnie przemyślane, fragment po fragmencie i złączone w piękną całość. Skończyłam ją bardzo szybko i gdy odłożyłam ją na półkę poczułam pustkę... Wszystko jest na wysokim poziomie i nie ma się do czego przyczepić, dobre tempo akcji, mimo iż szybkie nie jest, codzienne życie bohaterów dziedzińca do nudnych nie należy i nie można się przy niej znudzić. Bardzo mi się podoba jak autorka kreuje bohaterów. Nie są to wyidealizowani, perfekcyjni ludzie, ale są tacy jak my, czyli popełniając błędy uczą się na nich. Trafne według mnie jest to też, że w książce głównie mocnym charakterem jest kobieta. W serii "Czarne kamienie" też była to kobieta, co mnie bardzo cieszy. Oprócz postaci pierwszoplanowych są też barwne postacie drugoplanowe, zresztą jak w prawie każdej opowieści. Ale te na swój sposób są inne, są dopracowane i tak wplecione w fabułę, że nie sposób ich zapomnieć. Cała książka jest napełniona niepewnością o jutro, wiarą, że wszystko się ułoży oraz przyjaźnią i miłością. Która strona zwycięży? Dobrzy czy źli ludzie? Bardzo mocno polecam wam tę książkę, pozycja obowiązkowa dla fanów Pani Bishop oraz dla osób, które tak jak ja nie mogą żyć bez fantastyki. Każdy znajdzie w niej to, co lubi najbardziej.


ocena: 9/10

4 komentarze:

  1. Koniecznie muszę sięgnąć po książki Anne Bishop! Słyszałam o jej piórze wiele dobrego <3 Też kocham fantastykę <3
    Gorąco pozdrawiam i zapraszam do mnie (piszę z innego konta)
    my-life-in-bookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Jest świetna, serdecznie polecam ;) z przyjemność zajrzę.
      Pozdrawiam. ;)

      Usuń
  2. Fantasy <3 Awww <3 Ja Ci polecam Szklany Tron, Sagę Księżycową, Kroniki Świata Wynurzonego i wiele innych, ale jest ich za wiele ! :)
    http://huabecx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałama Kroniki Świata Wynurzonego, z resztę dziękuję. Będę na nie polować. ;)

      Usuń