wtorek, 30 czerwca 2015

30. Nadchodzi Ogień - Gillian Anderson, Jeff Rovin

Tytuł: Nadchodzi Ogień
Tytuł Oryginalny: A Vision of Fire. A Novel
Autor: Gillian Anderson, Jeff Rovin  Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Liczba stron: 352









Na stronie Wydawnictwa Literackiego w zakładce nowości zauważyłam pewną książkę. Moją uwagę przykuł dziwny symbol na okładce, który trochę skojarzył mi z serią o "starym królestwie ". Po chwili zwróciłam uwagę na autora i patrzę - Gillian Anderson, po dłuższej chwili skojarzyłam autorkę z twarzą z serialu "Archiwum X" i jak się okazało, nie myliłam się. Gillian Aderson, odtwórczyni roli agentki Scully wydała książkę, więc się skusiłam i przeczytałam ją.

Koniec tej mojej paplaniny, czas coś powiedzieć o książce. Emotikon wink

Trwają negocjacje pokojowe między Pakistanem a Indiami, ONZ stara się powstrzymać narastający konflikt między stronami. Zamach na ambasadora zaostrza sytuację nie tylko w negocjacjach, ale także w rodzinie Pawar, córka Ganaka bardzo przeżywa zamach na ojca. Silne zaburzenia psychiczne Maanik wyglądają trochę jak opętanie. Przypadkiem Maanik zajmuje się doświadczony psychiatra - Caitlin O'Hara.  
 
Lekarka nie ma pojęcia co dolega dziewczynie, jej objawy są nietypowe. Dziewczynka robi sobie sama krzywdę i zachowuje się jakby miała rozdwojenie jaźni. O'Hara zaczyna szukać przyczyny zachowania dziewczyny.
 
W Teheranie młody Arab próbuje popełnić samobójstwo przez podpalenie, na Haiti pewna kobieta objawia symptomy tonięcia, chociaż stoi na lądzie w pełnym słońcu. Mike Jasso członek elitarnej jednoski wojskowej wchodzi w posiadanie dziwnego kamienia powodującego u niego halucynacje. 

Co łączy te przypadki? Czym jest tajemniczy kamień i czy czeka nas Apokalipsa? Tego dowiecie się z książki.
Styl autorki jest dobry, ale nie rewelacyjny. Po prostu dobry. Książka jest dobrze dopracowana pod względem medycznym i kulturowym. Czyta się ją przyjemnie i szybko.
Polecam każdemu fanowi science fiction, ale nie tylko.  


Ocena: 8/10

4 komentarze:

  1. Może się skusze, lubię tematykę o Apokalipsach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ja od tej książki też zaczęłam lubić. ;)

      Usuń
  2. Właśnie jestem w trakcie lektury, niebawem i moje odczucia ;)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń